Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Zgorzelcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp5zgorzelec.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:6 marca 2024 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:14 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. Brak transkrypcji dla osób niesłyszących (obsługa w języku migowym).

Wynik oceny: 1.1.1 – Treść nietekstowa Częściowo zgodne
1.2.1 – Tylko audio lub tylko wideo (nagranie) Częściowo zgodne
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) Niezgodne
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa tekstowa dla mediów (nagranie) Niezgodne
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) Częściowo zgodne
1.3.1 – Informacje i relacje Częściowo zgodne
1.3.2 – Zrozumiała kolejność Zgodne
1.3.3 – Właściwości zmysłowe Częściowo zgodne
1.3.4 – Orientacja Częściowo zgodne
1.3.5 – Określenie pożądanej wartości Częściowo zgodne
1.4.1 – Użycie koloru Zgodne
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku Zgodne
1.4.3 – Kontrast (minimalny) Częściowo zgodne
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu Zgodne
1.4.5 – Obrazy tekstu Częściowo zgodne
1.4.10 – Dopasowanie do ekranu Zgodne
1.4.11 – Kontrast elementów nietekstowych Częściowo zgodne
1.4.12 – Odstępy w tekście Zgodne
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusu Częściowo zgodne
2.1.1 – Klawiatura Częściowo zgodne
2.1.2 – Bez pułapki na klawiaturę Zgodne
2.1.4 – Jednoznakowe skróty klawiaturowe Częściowo zgodne
2.2.1 – Dostosowanie czasu Zgodne
2.2.2 – Pauza, zatrzymanie, ukrycie Zgodne
2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu Zgodne
2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków Częściowo zgodne
2.4.2 – Tytuł strony Zgodne
2.4.3 – Kolejność fokusu Zgodne
2.4.4 – Cel łącza (w kontekście) Zgodne
2.4.5 – Wiele dróg Częściowo zgodne
2.4.6 – Nagłówki i etykiety Częściowo zgodne
2.4.7 – Widoczny fokus Częściowo zgodne
2.5.1 – Gesty dotykowe Częściowo zgodne
2.5.2 – Rezygnacja ze wskazania Częściowo zgodne
2.5.3 – Etykieta w nazwie Częściowo zgodne
2.5.4 – Aktywowanie ruchem Częściowo zgodne
3.1.1 – Język strony Zgodne
3.1.2 – Język części Częściowo zgodne
3.2.1 – Po otrzymaniu fokusu Częściowo zgodne
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych Częściowo zgodne
3.2.3 – Spójna nawigacja Częściowo zgodne
3.2.4 – Spójna identyfikacja Częściowo zgodne
3.3.1 – Identyfikacja błędu Częściowo zgodne
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje Częściowo zgodne
3.3.3 – Sugestie korekty błędów Częściowo zgodne
3.3.4 – Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, w danych) Zgodne
4.1.1 – Poprawność kodu Częściowo zgodne
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość Częściowo zgodne
4.1.3 – Komunikaty o stanie Częściowo zgodne.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Nadmierne koszty

  • „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 6 marca 2024 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Zgorzelcu – mejlowo sekretariat@sp5zgorzelec.pl lub telefonicznie +48757754121.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Zgorzelcu

ul. Prusa 17 (klasy 1-4) ul. Kościuszki 68 (klasy 5-8)

59-900 Zgorzelec

Parking

  • Nie mamy parkingu.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Wejście do budynku

  • Z ulicy, po schodach
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.

Przestrzeń za wejściem

  • W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy dzwonek na lekcje
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się sekretariat, parter lub portiernia, parter

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są niedostępne dla osób na wózkach.

Ciągi pionowe

  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów

Schody

  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności architektonicznej

Parking

  • Nie mamy parkingu.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Wejście do budynku

  • Z ulicy, po schodach
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.

Przestrzeń za wejściem

  • W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy dzwonek na lekcje
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się sekretariat, parter lub portiernia, parter

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są niedostępne dla osób na wózkach.

Ciągi pionowe

  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów

Schody

  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.