Do pobrania

PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
Magdalena Wilczyńska
kl. 1-4
/II piętro, ul. Prusa/
8.00 - 12.30 8.00 - 13.30
Barbara Tomaszewska
kl. 5-8
/I piętro - gab. 23, ul. Kościuszki/
7.50 - 15.00 7.50 - 15.00 7.50 - 13.30

Rada Rodziców 
a Dyrektor szkoły 

  • Podstawą dobrej współpracy jest wypracowanie pozytywnych relacji między Radą Rodziców a Dyrektorem.
  • Rada powinna znać i rozumieć obiektywne ograniczenia (np. prawne, organizacyjne, finansowe itp.), jakim podlega Dyrektor w swojej pracy.
  • Dyrektor stwarza warunki do powstania Rady Rodziców (Art. 53 ustawy o systemie oświaty) i respektuje jej uprawnienia oraz działania w ramach prawa.

Pozytywne relacje są możliwe dzięki

  • chęci zrozumienia stanowiska drugiej strony,
  • poszanowaniu swoich ról i kompetencji,
  • dobrej komunikacji i chęci współpracy, szczególnie w sprawach drażliwych lub w których mamy odmienne stanowiska,
  • wystrzeganiu się postaw konfrontacyjnych (np. roszczeniowość, ocenianie, agresja),
  • prawidłowemu obiegowi informacji (rzetelność, przejrzystość , terminowość).

Przewodnicząca RR: 
EWA WOJTECZEK 
V-ce Przewodniczący RR: 
CEZARY  KALIS

Rada Rodziców a nauczyciele i rada pedagogiczna 
• Nauczyciel/wychowawca - jako drugi po rodzicach autorytet dziecka - pracuje w ścisłej współpracy z rodzicami. Spójność komunikatów, celów i zadań daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, pozytywnie wpływa na efektywność kształcenia.

• Pozyskanie rodzica jako sojusznika pomaga budować autorytet nauczyciela w oczach dziecka.   

• Wychowawca zachęca rodziców do włączania się w proces edukacji swoich dzieci oraz działania na ich rzecz.

• Wychowawca stwarza warunki i atmosferę dla dobrej organizacji rodziców uczniów jednej klasy.

Rada Rodziców musi mieć poparcie ogółu rodziców.
Można je uzyskać dzięki:

• osobistym kontaktom członków Rady z rodzicami,

• regularnemu informowaniu rodziców na zebraniach oddziałowych, nad czym pracuje Rada i z jakim skutkiem, • pozyskiwaniu informacji o potrzebach i oczekiwaniach wszystkich rodziców,

• informowaniu rodziców o działaniach Rady Rodziców poprzez media dostępne w szkole i w domu (gazetka szkolna, tablica informacyjna, strona internetowa, 

• angażowaniu rodziców do prac organizowanych przez Radę.